emmilivet

Alla inlägg under juni 2012

Av Emmi - 29 juni 2012 20:10

heej!

först ska jag säga förlåt för att jag inte har bloggat! jag har haft så sjukt mycket grejer på gång!

först var det midsommar sen var det mitt sommarjobb och igår så dansade jag Zumba med mina två kompisar och sovde över med dom! så först idag kom jag hem! jag tänkte skriva 2 kapitel idag men först tänkte jag fråga en fråga till er! 


Tycker ni att killarna (1D) i min novell ska prata svenska eller engelska?! 

för mig tycker jag att dom ska prata engelska för då förstår alla var dom säger men ni får bestämma!

/Emmi<3  

Av Emmi - 20 juni 2012 19:39

ledsen men idag hinner inte jag skriva några delar på berättelsen för jag är trött efter lägret som jag har varit på och så ska jag upp vid kvart över 6 imon för jag ska till ullared! så därför måste jag gå och lägga mig ganska tidigt idag!

ska försöka skriva några delar imon! 

/Emmi<3  

Av Emmi - 16 juni 2012 14:38

Jag hörde hur dörren öppnades så jag drog upp mina fötter på toaletten och lyssnade. Det var Hannas röst och två andra.

- men var inte det lite elakt, jag menar bara lite? frågade ena rösten

-självklart, var det inte det hörde jag att hon fräste till dom.

- o...okej stammade dom. Hanna suckade och sa

- jag längtar tills sommarlovet sa hon och hennes röst lät drömmande.

-varför?! frågade den andra rösten

-för att jag ska åka till England och se One Direction Live! sa hon och man hörde på hennes röst att hon log.

-One...One Direction!?? skrek båda tjejerna. Jag visste inte vilka One Direction var men dom verkade veta det.

-japp, och Louis kommer att bli störtkär i mig så fort han ser mig sa hon och skrattade, sen öppnades dörren och rösterna försvann. Jag tog ner mina fötter från toalettstolen och höll handen för munnen för att inte skrika! Hanna skulle till England samtidigt som vi! Hur länge stannar hon?! Varför just då?! och vilka är One Direction?!

    oj,vad kommer att hända?! 

det tar ett litet tag innan killarna kommer in men dom kommer så småningom! :)

ska städa rummet nu det blir kanske fler kapitel ikväll!

 /Emmi<3


Av Emmi - 16 juni 2012 14:04

Jag satt och lyssnade på musik när nån putade till mig. Jag tittade upp och såg min bästis Andréa. 

- Hej, Andri! sa jag och log. Jag kallar alltid Andréa Andri! 

-Tjena,Becka! sa hon och log tillbaka, sen fortsatte hon

- Vet du vad?! halvskrek hon och hoppade upp och ned.

-Vadå?! frågade jag henne och skrattade samtidigt.

-Mamma och pappa har sagt att på sommarlovet så ska jag få bo i ENGLAND!!!! skrek hon

-VA?! skrek jag och jag kände att det var folk som kollade på oss men jag brydde mig inte för jag och Andri brukade skrika. Mycket! 

- Ja, och du ska få följa med!! fortsatte hon att skrika

plötsligt stannade världen och jag stammade fram 

- ska....ska jag få följa med?! 

-ja, självklart så ska min bästis med! jag vill ju inte spanna in killar ensam! sa hon och vi stannade upp och tittade på varandra, sen började vi storskratta.

-men hur övertalade du min mamma? frågade jag henne när vi hade skrattat färdigt.

-jag fixade inte det sa hon och log finurligt 

-men vem gjorde det? frågade jag henne konstigt

-mina föräldrar sa hon och vi började skratta igen!

-igentligen var det din mamma som ville att vi skulle åka bort över sommarlovet för att du skulle få slippa Patrick sa hon 

-Det var ju bra sa jag och sen sa jag 

-akta er killar här kommer Andri och Becka!!

Bussen stannade vid vår skola och vi hoppade ut. Jag och Andri gick mot skolan men sen behövde Andri gå på toa så jag gick själv bort till mitt skåp. Precis när jag hade kommit fram till mitt skåp så hörde jag något bakom mig så jag vände mig om och fick något kallt och blött i ansiktet.

-HAHAHA skrattade alla.

slush, såklart!

-åååå, har Becka blivit lite nerkyld hördes en röst bakom mig och jag vände mig ännu en gång och så Hanna stå där! Min fiende eller hon ser mig som en fiende i alla fall. Jag gick till toaletterna och så att Andri inte var kvar så jag gick in i ett bås och satte mig ner och började gråta. Jag kunde inte hjälpa det.

   

hej! hoppas denna delen var lite bättre än den föra! Denna blev i alla fall längre!

/Emmi<3  

Av Emmi - 16 juni 2012 13:49

Efter att Patrick hade slått mig så gick jag till mitt rum för att packa skolväskan. Jag packade den och gick sen ner till köket och tog ett äpple, sen gick jag ut i hallen och tog på mig Conversen. Jag smällde igen dörren och gick mot busshållsplatsen. Jag kom fram och satte mig på en bänk och väntade på bussen. Jag tog upp min iphone och såg att jag hade fått ett nytt sms. Det var ifrån..... Justin! Justin var mitt ex och jag dumpade han för att han blev jättekonstig en kväll och slog sen till mig! Han hade tydligen varit full men jag brydde mig inte jag dumpade han ändå, och det sista ordet han sa till mig, ansikte mot ansikte var att han skulle hämnas.

"Saknar dig".....stod det och jag la undan mobilen och fnös. Han skriver alltid sånt fast han inte menar det. Jag såg bussen komma och ställde mig upp. Bussen saktade in och stannade och jag hoppade på den.



      haloj! Dettta kapitlet blev lite kort men jag skriver på!

/Emmi<3

Av Emmi - 16 juni 2012 12:36

hej....

jag är lite ledsen idag för igår hade jag min skolavslutning!

jag kan säga att vi grät, Väldigt mycket!

imon tills på onsdag kan inte jag skriva för att jag ska på ett körläger.

så jag ska skriva högst 5 delar idag på berättelsen!

/Emmi<3

Av Emmi - 13 juni 2012 20:25

heej!

hinner ej skriva ett kapitel idag så jag skriver 2 imon!

ha det bra!

/Emmi<3

Av Emmi - 12 juni 2012 19:43

EJ TILLÅTET ATT KOPIERA!!!!

nu börjar den::


-NEJ!!! skrek jag.

Jag satte mig upp.Det var bara en dröm, igen! Det är inte första gången jag har mardrömmar. Ända sen pappa dog.. och mamma skaffade en ny kille,som slår mig.Jag har blåmärken över hela kroppen. Jag pustade ut. Jag gick ur sängen och gick till badrummet. Jag tittade mig själv i spegeln. Jag är en helt vanlig tjej vid namn Rebecka även kallad Becka. Jag bor även i Stockholm och jag har långt,brunt hår ner till magen ungefär som är lite halvlockigt. Jag är 17 och ska fylla 18 år och jag är kanske 1,62 centimeter lång. Jag gick tillbaka till mitt rum och tittade på klockan. 4 på morgonen och jag kan inte somna om,typiskt! 

jag tänkte ta en joggingrunda så jag tog på mig ett par tajta jeans, linne och en kofta över som jag drog upp till armbågarna. Jag gick ner till hallen och tog på mig mina vita converse. Jag gick ut och kände doften av sommar. Om 2 veckor är det sommarlov, så skönt!! 

Jag gick igenom parken och sen var jag tvungen att gå hem och fixa frukost till Patrick som mammas nya kille heter, och om jag inte fixar det så slår han mig. Min mamma vet ju om att han slår mig och hon har sagt att han ska sluta men han lyssnar inte och en gång gick det så långt att han gav henne en örfil!,sen dess har mamma inte vågat säga till Patrick och tittade istället plågsamt på när jag fick ta mina slag. Nu hade jag kommit fram till vårt hus och öppnade dörren och när jag gjorde det så hörde jag ett skrik så jag tog av mig mina skor snabbt och sprang in i TV-rummet där jag hörde skriket komma. Där stod mamma och Patrick!

-Va,Fan har du varit?! skrek Patrick och gick mot mig.

-Jag....Jag har joggat lite stammade jag och sen hände allt klart och tydligt. Ett hårt slag i magen och jag föll ihop på golvet och imellan tårarna som kom såh jag Patrick gå därifrån!


Det var kapitel 1!! vad tycker ni??

/Emmi<3

Presentation

Hej!
jag hoppas att det är några som tittar in på min blogg! :)Just nu så håller jag på med novellen: Love And Hope! hoppas att ni gillar den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du The X Factor?
 JA!!!
 nej..
 sådär

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards