emmilivet

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emmi - 30 augusti 2012 19:04

Vi satt en stund och pratade men sen var jag och Andri tvungna att gå. För att imon så skulle jag gå upp tidigt för att hitta ett sommarjobb så att vi kan köpa lite mat och ha hemma i vår lägenhet.

- Ledsen, killar men vi måste gå nu sa jag och reste mig upp.

- Jag vill ha en hejdå kram då sa Louis och ställde sig upp han också.

- Okej... sa jag och tittade fundersamt innan jag tog min väska och kramade han.

- Hejdå viskade han i mitt öra.

- Hejdå sa jag när vi hade kramats färdigt.

 Vi fick också kramar från dom andra. Vi gick och när vi kom hem så trillade en lapp ur min väska. Det var ett telefonnummer och så stod det nått;

"Ring mig! Snälla! jag vill träffa dig mer! /Louis :)

Hahahah, det var därför han ville få en kram. Jag får sms han imon för jag vill också gärna träffa han.....


Hejjj!

det var den delen!! Ska titta på Once Upon a Time sen!

/Emmi<3

Av Emmi - 30 augusti 2012 17:29

- Hej, Becka och Andri!! sa Louis och log.

- Hej sa vi.

Dom satte sig vid oss och jag kände vilka blickar man fick från dom andra i Burger King!

- Är det okej om vi sitter här? frågade han oss.

- Visst sa Andri och tittade på mig.

- Så... vad gör ni här så sent? frågade Harry. 

- Vi äter Middag sa jag och började skratta över hur fånigt det lät.

- Är det där middag?? frågade Liam mig och pekade på milkshaken.

- Japp för mig är det, det sa jag.

- varför äter du inte en hamburgare? frågade Louis. 

- Jag är vegetarian sa jag och log mot dom. 

okej, så då gillar du inte köttet? frågade Niall.

- såklart hon inte gör dummer sa Harry och slog till han lite löst i huvudet.

- nej, jag gillar inte smaken sa jag och skrattade lite smått. 

- jag vet hon är galen sa Andri och skrattade. 

jag började skratta och sen skrattade alla.

Hej!

jag har del i och 2 för att jag måste äta nu och om man är inloggad för länge så raderas delen sen så jag skriver mer efter jag har ätit!! Lovar!<3

/Emmi<3

Av Emmi - 30 augusti 2012 17:17

Andri kom och satte sig ner. Hon gav mig milkshaken och jag viskade till henne;

- Louis och dom är här.

Hon tittade på mig och jag nickade. Jag började dricka min milkshake och Andri börjar äta sina pommes. Plötsligt ser jag något på mig mobil så att jag sätter i halsen. Hanna hade Tweetat för 2 sekunder sedan;

" Are gona eat at burger king in England! FUN! hope Louis are there!!"

Jag visar Andri och hon sätter pommesen i halsen och jag skrattar, sen skrattar båda, men jag slutar när jag ser dom komma! 

Harry, Zayn, Niall, Liam och Louis! Vad ska vi göra???

 

Heej!

jätteledsen för ett jättekort avsnitt men jag är sjukttrött! ska skriva en till del! eller 2 till! 

/Emmi<3

Av Emmi - 23 augusti 2012 15:27

Vi gick ut till hallen och tog på skorna och gick sen ut, och jag behöver inte gissa att det är jag som kommer att ha ansvaret för allting som mat, lägenheten och pengar. Så jag tänkte skoja lite med Andri.

- Du Andri... sa jag och log.

- Ja sa hon och tittade på mig medans vi gick.

- Du tog med dig pengar, va? jag glömde min plånbok hemma i Sverige! 

- VA?! skrek hon och tvärstannade.

- JA, har inte du din med dig? sa jag och tittade på henne. Hon hade en orolig blick så jag sa;

- Jag skojar bara jag vet att jag kommer få ta ansvaret sa jag och skrattade. Hon stirrade argt på mig!

- Gör aldrig så igen jag höll på att börja gråta ju fräste hon argt till mig och började gå ingen.

- Förlåt sa jag och tittade på henne.

- Okej, jag förlåter dig bara om du lovar att aldrig göra så igen! någonsin! sa hon och tittade allvarligt på mig.

- Okej sa jag och kramade henne medans jag höll långfingret över pekfingret som ett kryss och det betyder ju "att jag inte håller löftet längre" Hahaha, jag är lite elak men det får hon leva med. Vi gick en stund till innan vi såg en resturang eller en hamburgsresturang. Jag som är vegetarian ryste för jag gillar inte kött, jag vet att jag är fjantig men sån är jag. Hemma får jag speciella hamburgare och mamma fixar alltid det. Vi gick in och ställde oss i kön. Vi kom fram och jag sa;

- Vi vill ha en stor hamburgare med pommes, en läst och så en milkshake.

- okej, det fixar vi ni kan slå er ner så ropar vi när det är färdigt, okej? 

- Visst, det går bra sa jag och log. 

Vi satte oss vid ett bord i en hörna. Det var en soffa och två stolar så jag satte mig på soffan och Andri satte sig på en stol. Plötslig så ropade dom på oss så Andri går och hämtar maten och när jag väntar hörde jag nån ropa;

- OMG, DET ÄR ONE DIRECTION!

Jag tittar dit och där står Louis och dom andra!

Heej!

kommentera! Snälla! tack!

/Emmi<3

Av Emmi - 17 augusti 2012 18:06

Vi tog av oss skorna och gick in i lägenheten och vi bara gapade. Det var vit på vägarna och det var stort och luftigt. Det fanns hall.kök,vardagsrum, 2 sovrum och ett badrum. Vi gick och tittade en liten stund men sedan bestämde jag mig för att ringa mamma. Det gick 5 singnaler innan jag hörde hennes röst.

- Hallå, Det är Elena sa hon.

Min släkt är halv engelsk så mamma har ett inte så svensk namn.

- Hej mamma, det är Becka.

- Åå, hej gumman, har ni kommit till lägenheten? 

- Ja, och vi älskar den, säg till Andris föräldrar att vi älskar den!

- Hahahah, okej det ska jag men jag måste gå nu klockan är ju faktiskt 9 här sa hon.

- Åå, okej  då hörs vi imon sa jag och log fast hon inte kunde se det.

- Ja, gumman hejdå.

- Hejdå, älskar dig!

- Och jag dig

sedan tryckte jag bort henne.

 - Ska vi ta och äta något? frågade Andri.

- Visst. vi kan gå ut och äta sa jag.

- Visst, vi har ju inget val sa hon och log.

Vi får bara hoppas att något ställe är öppet!

 

Heej...

jag gjorde i alla fall ett kapitel men jag tror att jag hinner ett till för jag ska inte vara hemma resten av kvällen!

varför kommenterar ingen?? 

jag vet en jättebra blogg som min kompis Fellan har: fellanzlife.blogg.se 

hon håller på med en jättebra novell!

/Emmi<3

Av Emmi - 17 augusti 2012 18:02

hej....

jo,jag ska berätta varför jag inte har skrivit något men det är privat och jag kan tyvärr inte säga det... men det är 3 anledningar och om jag känner er bra (mina kompisar från 6) typ, så kan jag berätta för er men dom 3 grejerna är väldigt sorliga och min värld rasar omkring mig..... jag gillar inte mitt liv just nu....

/Emmi<3....

Presentation

Hej!
jag hoppas att det är några som tittar in på min blogg! :)Just nu så håller jag på med novellen: Love And Hope! hoppas att ni gillar den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du The X Factor?
 JA!!!
 nej..
 sådär

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards